בחרו עמוד

ייעוץ משפטי – דיני תעבורה

יניב גבריאל ושות’ – משרד עורכי דין ויועצי מס הינו אחד המשרדים המובלים והבולטים בארץ, המונה צוות משפטי של עורכי דין וביניהם כמה מן המשפטנים הבכירים במדינה .

לצורך מתן מענה משפטי מקצועי ודווקני, יניב גבריאל ושות’ – משרד עורכי דין ויועצי מס  מחולק למחלקות ייעודיות, אשר כל אחת ואחת מהן מתמחה ומתמקצעת בתחום ספציפי וייחודי. בין מחלקות המשרד ניתן למנות את מחלקת המיסוי, המתמחה בטיפול בתיקי מיסוי אזרחיים,  מיסים פליליים ומיסים בינלאומיים, מחלקת דיני עבודה ומחלקות נוספות המתמחות בתחומים ייחודים אחרים.
דיני התעבורה הוא תחום גדול המקיף סוגי עבירות שונים, החל מעבירות קנס קלות, ועד לגרימת מוות כתוצאה מתאונת דרכים. דיני התעבורה נוגעים לציבור כולו; לנהג, לנוסע ולהולך הרגל. כל אלהעלולים להידרש מידי יום ביומו, ללא אתראה מוקדמת, אם ברצונם ואם שלא ברצונם לסוגיות השונות המונחות ביסוד דינים אלה, ולכן פשיטא כי על דיני התעבורה להיות פשוטים וברורים לכל .
בשל חשיבותם של דיני התעבורה והשפעתם על כלל האוכלוסייה, בחר המחוקק ליחד לדיני התעבורה מערכת בתי משפט נפרדת מבתי המשפט הכלליים. סדרי הדין בבתי המשפט אלה נוקשים פחות מסדרי הדין בבתי המשפט הרגילים, מתוך מטרה להקל על המתדיינים בו .

יניב גבריאל ושות’ – משרד עורכי דין ויועצי מס עוסק בייצוג נהגים הנאשמים בעבירות תעבורה, החל מדוחות קנס (כנגד החיוב בנקודות) דרך ייצוג בדוחות מסוג הזמנה למשפט פסילות מנהליות, תיקי תאונות דרכים, נהיגה בשכרות וכלה בייצוג נאשמים בגרימת מוות או הריגה . 
יניב גבריאל ושות’ – משרד עורכי דין ויועצי מס כולל סל מקיף של שירותים משפטיים במגוון תחומים.

תחומי ההתמחות העיקריים שלנו הם  דיני מיסיםדיני עבודהמשפט פליליהוצאה לפועל ופשיטת רגלהלבנת הוןמשפט מסחרי , משפט מנהלי ועתירות , קניין רוחני , דיני תעבורהגישור , ליטיגציה מסחרית ופלילית , דיני בנקאות ,דיני אינטרנט וסחר אלקטרוני , דיני לשון הרע , דיני ערבות , רשויות מקומיות.

מי שנתקל בבעיה בתחום דיני התעבורה , וניסה לפתור אותה בעצמו, מתוך אמונה בפשטות טענותיו וצדקת דרכו, הרגיש ודאי כי כאשר דווקא כאשר נכנס לאולם בית המשפט – הצדק הולך ומתרחק ממנו, וכי הוא נאלץ להיכנע לשיטה הכופה עליו “להודות” במה שאיננו מודה ולקבל עליו עונש כלשהו “ברצון”, ובלבד שלא יסתבך. כך קורה כמעט תמיד .
עורך דין דיני תעבורה המכיר היטב את נפתולי השיפוט ומסתרי החוק – מפחית ללא ספק מעינוי הדין ועל פי רוב מקל מאד גם בעונש .
תפקידו של המומחה לדיני תעבורה להפחית את אי הנעימות הכרוכה בתהליך המשפטי, ולהקל את החיכוך עם המשטרה ועם שופט התעבורה. כך גם ממזערים את הנזק ואת העונש למינימום ההכרחי . 
יש כמובן גם תחומי התמחות בדיני התעבורה, המצריכים ידע מקצועי מעמיק ויכולות ביצוע מורכבות. לכך אנו מכוונים את עצמנו, והמטרה שלנו היא להעניק לקוחותינו ייצוג משפטי מצוין .

אף אחד לא נקלע לתאונת דרכים בכוונה תחילה. זה תמיד קורה לנו, ותמיד כשאנחנו לא מוכנים לזה .
המשטרה מתחילה מיד בסדרת פעולות שמטרתן לבסס אשמה של הנהג. לא רק של אחד המעורבים – של כולם. בשלב הזה מחלץ השוטר מהנהג הצהרות ותשובות שהנהג לא מבין על פי רוב את משמעותן, ומבחינת השוטר משמעותן היא אחת: העמדה לדין וכתב אישום .
כך קורה בתאונות קלות, וגם בתאונות קשות – מה שמכנים תאונת דרכים קטלנית .
ניתוח האירוע הוא דבר מורכב. הנתונים הטכניים מן הממצאים בשטח (פסי בלימה, שברי זכוכית, זוויות נסיעה ואנרגיה שנאגרת בחבטות), הם כר נרחב למחשבה וניתוח – שאינם בתחום השגתו של הנהג המעורב. כאן יכול לסייע עורך דין תאונות דרכיםהמתמחה בניתוח והבנת המנגנון של תאונת הדרכים .
הייצוג במקרה הזה הוא כר נרחב להפגנת ידע מקצועי, וכשרון ייצוג – שהוא עניין אישי. כישורי הליטיגציה וכשרון הליטיגציה בא כאן לידי ביטוי מרבי .
כל תאונת דרכים, גם הקלה ביותר, מזמינה לימוד מדוקדק, תכנון מוקדם של הצעדים המחייב הבנה מעמיקה ותחכום, וגם הביצוע מחייב גמישות וכושר אלתור שאינם נחלת רבים .
כאשר האירוע מצדיק זאת – רצוי להשקיע בייצוג מובחר .
כיום עומדים לרשותנו גם אמצעי המחשה והדמיה מתקדמים ואלו עולים בהרבה על האמצעים שבידי המשטרה ומקנים להגנה יתרון שלא היה לה בעבר .

יניב גבריאל ושות’ – משרד עורכי דין ויועצי מס מתמחה בכל מגוון הנושאים של משפט דיני תעבורה, בין היתר :

  • ניהול מאבקי הגנה במקרים שבהם מוצדק או חיוני מבחינת הנהג להילחם על זיכוי מכל אשמה .
  • ניהול ייצוג נהגים המוכנים להודות באשמה ובלבד שעונשם לא יעלה על המינימום ההכרחי, בדרך של משא ומתן והסדרי טיעון .
  • נהיגה בשכרות
  • עבירות מהירות
  • תאונות דרכים
  • עבירות נהיגה ללא רישיון נהיגה, ללא ביטוח וללא רישיון רכב.
  • ביטול פסילות מנהליות.
  • ביטול פסילות עד תום ההליכים.
  • ביטול איסורי שימוש על שימוש ברכב.
  • שחרור ממעצר.
  • בקשות לחישוב פסילה.
  • עקיפות מסוכנות.
  • הפרעה לתנועה.
  • שימוש בטלפון נייד.
  • עבירות נהג חדש.
  • הגעה להסדרי טיעון.
  • ניהול הוכחות בכל סוגי העבירות.
  • עבירת קנס.
  • תאונות קטלניות .

 

יניב גבריאל ושות’ – משרד עורכי דין ויועצי מס מייעץ לחשודים בחקירה ומייצג נאשמים בבתי המשפט. 

משפט תעבורה כחלק מן המשפט פלילי

משפט תעבורה בגין עבירת תעבורה, משמעו עבירה על החוק הפלילי. ההליך הפלילי חל גם על דיני התעבורה, וככזה הסנקציות העונשיות המוטלות בגין ביצוע עבירות על דיני התעבורה הינן סנקציות פליליות, שבמקרים חמורים יכולות להגיע אף לריצוי מאסר בפועל.

סעיף 25 לפקודת התעבורה קובע ומפרט אילו תחומים יהיו בסמכותו של בית המשפט לתעבורה, בנוסף על עבירות הנוגעות עבירות תנועה ותאונות דרכים, ובכללן, פיקוח על תחנת דלק, התנהלותם של עובדי השירות הציבורי, וכן עבירות על חוק הפיקוח מצרכים ושירותים.

משפט תעבורה – סמכות מקומית

עניינה של הסמכות המקומית היא היכן יש, מבחינה גיאוגרפית, לקיים את ההליך המשפטי. ישנן שתי חלופות לסמכות המקומית בבית המשפט לתעבורה:  האחת, מקום ביצוע העבירה והשנייה היא מקום מגורי הנאשם.

סדרי הדין במשפט תעבורה

משפט תעבורה מתחיל עם הקראת כתב האישום. בסיומו נדרש הנאשם להשיב על האשמה.

אם הנאשם מודה בביצוע העבירה, תם המשפט, והשופט גוזר את דינו של הנאשם על פי העבירה אותה ביצע. במידה והנאשם כופר באשמה, יקבע בית המשפט מועד לדיון הוכחות.

דיון ההוכחות, המכונה גם שלב ‘ברור האשמה’,  יפתח בפרשת התביעה, במהלכה תנסה התביעה לבסס את אשמתו של הנאשם על ידי הצגת הראיות וההוכחות שיש בידיה. יש לציין כי על פי סעיף 77 לחוק סדר הדין הפלילי, תשמ”ב-1982, התביעה מוגבלת להצגת ראיות שנכללו בחומר החקירה שהועבר לעיון ההגנה ולהבאת עדים ששמותיהם צוינו מראש מועד בכתב האישום.

בסיום פרשת התביעה, הנאשם יוכל לטעון כי אין הוא חייב להשיב לאשמה, שכן אין היא מעלה הוכחה לאשמתו. במידה ובית המשפט  יקבל טענתו זו, יזוכה הנאשם מכל אשמה. בנסיבות בהן לא טוען הנאשם כאמור, רשאי הוא לפתוח בפרשת ההגנה ולבססה על עדים וראיות התומכים בגרסתו. חוק סדר הדין הפלילי, אינו מגביל את ראיות ההגנה לראיות שהוצגו בכתב ההגנה.

בסיום פרשת ההגנה, יחל שלב הסיכומים, כאשר התביעה פותחת וההגנה מסיימת. 
בתום שלב בירור האשמה, קובע בית המשפט מועד למתן הכרעת הדין, בתוך 60 ימים מתום השמעת/הגשת הסיכומים. במהלך הכרעת הדין יפסוק בית המשפט האם מצא את הנאשם אשם או זכאי.  במקרה של זיכוי,  יפתח בית המשפט בזיכוי, והמשפט ייגמר בהכרעתו זו. במידה ויימצא בית המשפט כי הנאשם אשם, יעבור השופט לגזר הדין ויקצוב את עונשו, על פי חומרת העבירה שביצע.

בסמכותו של בית המשפט לתעבורה לפסוק מגוון עונשים, החל מפסילת הרישיון לפרק זמן קצוב, בפועל או על תנאי, עובר בקנסות כספיים, מבחני נהיגה עיוניים, ובמקרים חמורים יותר ריצוי עבודות שירות או הטלת עונשי מאסר.

משפט תעבורה – זכות ערעור

בנסיבות בהן הורשע הנאשם בבית המשפט לתעבורה, עומדת לו זכות להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי, בתוך 45 יום ממועד מתן פסק הדין המרשיע.

זכות העיון בחומר החקירה

התביעה מוגבלת להצגת ראיות שנכללו בחומר החקירה שהועבר לעיון ההגנה. זכות העיון היא זכות המקנה לנאשם יתרון רב, בכך שהיא מאפשרת לו לבחון את חומר הראיות המצוי בידי התביעה ובכך חוסכת ממנו “הפתעות” לא נעימות במהלך המשפט.

סעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי קובע את זכות העיון ומתיר לנאשם, שהוגש נגדו כתב אישום בעבירת עוון או פשע, לעיין בחומר החקירה בכל זמן סביר וכן ברשימת כל החומר שנאסף או שנרשם בידי הרשות החוקרת והנוגע לאישום, שבידי התובע ואף להעתיקו.

סעיף 75 לחוק קובע כי עיון והעתקה כאמור בסעיף 74 לעיל, יבוצעו במשרד התובע או במקום אחר שהתובע הועיד לכך.

    ליצירת קשר עם
    יניב גבריאל ושות' משרד עורכי דין ויועצי מס
    נא למלא את הפרטים הבאים:


     

    התקשרו למשרדנו  – 1-700-700-088 ונוכל להעניק לכם עזרה משפטית ומקצועית ראשונה, או לתאם פגישה דחופה.