בחרו עמוד

קורס מזכירה בכירה – סוג 2

קורס מזכירה בכירה מהווה הכנה לבחינות משרד התמ”ת (משרד העבודה לשעבר) 

מבוא
בעידן המודרני מזכירה הבכירה הינה למעשה מנהלת המשרד.
מזכירה מיומנת ומקצועית תאפשר עבודה שוטפת ויעילה בארגון ותביא לייעול ושיפור הצוות.
המזכירה הבכירה נדרשת לנקוט יוזמה, לקבל החלטות, להתמודד במצבים משתנים, לשלוט בנעשה במשרד הממוחשב ועוד, וכל זאת בנוסף לתפקידים האחרים כגון תקשורת, שירות לקוחות, חשבונות וכספים.

מטרות קורס מזכירה בכירה
להקנות ידי תיאורטי ומעשי לביצוע התפקיד ולפתח יכולת חשיבה נכונה להתמודדות עם בעיות משרדיות, לסייע בפיתוח מיומנויות בתקשורת בינאישית, בפיתוח עבודת צוות ובקבלת החלטות.

הקורס מיועד 
לבעלות תעודה של פקידות מזכירות סוג 1 וכן בעלות ותק מקצועי בתחום הפקידותי, המעוניינות להכשיר את עצמן כמנהלות משרד ומזכירות בכירות.

דרישות קדם

  • 12 שנות לימוד
  • תעודת מקצוע פקידות מזכירות סוג 1
  • שנת וותק מקצועי

היקף הלימודים
כ – 6 חודשים. פעמיים בשבוע, 5 שעות אקדמיות בכל פעם. סה”כ: 235 שעות.

תעודה

  • תעודת גמר בסיום קורס מזכירה בכירה – “מזכירה בכירה סוג 2” מטעם “המכללה למיסים ולחשבונאות”.
  • תעודה מקצועית מטעם משרד התמ”ת : פקידות מזכירות סוג 2 (לעוברים את בחינות משרד התמ”ת).
תכנית הלימודים
חלק א’ – הכנה לבחינה העיונית

שם הנושא

תכנית הלימודים

מינהל
  • מושגים במינהל
  • עקרונות המבנה הארגוני –  תרשים ארגוני מורכב
  • התהליך הניהולי ומושגיו:
    • תכנון
    • תהליך הארגון – תאום, פיקוח ובקרה
    • תקציב – הפעלת עובדים
    • סגנונות מנהיגות
תקשורת בארגון
  • תקשורת מנהלית – פנים ארגונית:  – ערוצי תקשורת אופקיים, אנכיים, פורמאליים וא- פורמאליים
  • הכרת תרומת התקשורת לארגון – עיצורי התקשורת (טכניים ופסיכולוגיים) והדרכים להתגבר עליהם
  • תקשורת חוץ ארגונית:
    • יחסי ציבור ככלי שיווקי של הארגון
    • טלמרקטינג: השימוש בתקשורת טלפונית כאמצעי מכירה.
תפקידי המזכירות במשרד
  • תחומי אחריות וסמכות שבתפקיד המזכירות ברמות השונות
  • תכנון וארגון של המערך המשרדי ותחנת העבודה של המזכירה במשרד הממוחשב
  • עיבוד ועדכון מידע והצגתו (גרפים, טבלאות, פרזנטציות).
אנגלית/אנגלית עסקית
  • הבנת הנקרא – מינוח מקצועי: שימוש באוצר מילים בתחום עבודת המשרד, הבנת טקסטים פשוטים העוסקים בעבודת המשרד, הכרת הפקודות בהפעלת המחשב.
מושגי יסוד בחשבונאות
  • מושגי יסוד בכלכלה
  •  כלכלת ישראל
  • עקרונות הרישום הדו – צדדי
  • מיון לפי נושאים
  • מאזן בוחן :
    • מטרה
    • תפקיד
    • מבנה
    • תהליך
    • הסקת מסקנות
  • גביית המיסים והבחנה בין סוגי מיסים שונים
  • עקרונות המע”מ והדרך לחשבו
  • נהלי ניהול קופה קטנה ועריכת דו”ח קופה קטנה
  • מונחי יסוד בסחר בינלאומי
  • כללי הטיפול במסמכי סחר חוץ – דוקומנטציה של יבוא ויצוא

חלק ב’ – הכנה לבחינה המעשית

שם הנושא

תכנית הלימודים

תכתובת עסקית
  • התכתבות פנים ארגונית  – ניסוח מכתבים ומסמכים
  • התכתבות מסחרית- ניסוח מכתבים עפ”י הכללים המקובלים
  • כתיבת אישורים והמלצות
  • כתיבת מברקים ומסמכים מנהליים
  • כללי הגהה
  • תכתובת באנגלית:  – ניסוח הודעות טלפוניות  – ניסוח מכתבים  – מילוי טפסים
המשרד הממוחשב
  • תוכנה לניהול המשרד הממוחשב
  • עיבוד תמלילים
  • דוא”ל
  • יומן פגישות
  • רשימות תפוצה
עיבוד תמלילים
  • הקלדה בשיטה עיוורת באנגלית
  • הקלדה בשיטה עיוורת בשילוב אנגלית ועברית
  • הפקת מסמכים ומכתבים באנגלית:
    • עריכה
    • הגהה
    • הדפסה
    • אחסנה

אודות המרצה: מר יניב גבריאל, עורך דין ויועץ מס

  • מומחה למיסוי ולפרישה.
  • מפתח תוכנת השכר “שיקלולית” מבית “ט.מ.ל מערכות מידע בע”מ”.
  • יועץ מיוחד לרשות המיסים בישראל בנושא מיסוי ושינויי חקיקה והטמעתם בסביבה ממוחשבת.
  • מרצה בקורסים ובימי עיון לחשבי שכר בכירים של “לשכת רואי החשבון” (מיום שהחלו לפני כ- 15 שנים).
  • המייסד, המנהל והבעלים של ה”מכללה למיסים ולחשבונאות” (נוסדה לפני כ- 20 שנים).

לכל הקורסים

עבור לבית ספר

מיסים וחשבונאות

מיסים

חשבונאות

מיסים למתקדמים

חשבונאות למתקדמים

פיתוח ארגוני

ביטוח ופיננסים

שוק ההון

מקצועות הנדל״ן

מזכירות ומינהל

מחשבים ותקשורת

שפות