בחרו עמוד

ערעור בר רפאלי נגד פקיד שומה כפר סבא
(ע”א 4909/19), מיום 18/7/2019

 

הטענה המרכזית בערעור לבית המשפט העליון, שהוגש ביום 18/7/2019 באמצעות עו”ד פנחס רובין, עו”ד דניאל פסרמן, עו”ד שגית אוחנה-לבנה ועו”ד ליאור שרעבי, כולם ממשרד עורכי הדין גורניצקי ושות’ היא, שאם היו המערערת – הדוגמנית בר רפאלי ושחקן הקולנוע לאונרדו דיקפריו נישאים – לא הייתה מתעוררת שאלת התושבות שלה, שכן היה ברור שהם חולקים משק בית בארה”ב.

לדברי המערערת – הדוגמנית בר רפאלי, אותו דין צריך לחול גם על ידועים בציבור – והעובדה שיחסיהם נמשכו שש שנים מלמדת על העומק וההמשכיות של הקשר.

לדברי המערערת – הדוגמנית בר רפאלי, העובדות שהוצגו בבית המשפט המחוזי מובילות לכלל מסקנה לפיה בר רפאלי הייתה הידועה בציבור של לאונרדו דיקפריו, והיא התגוררה עימו בלוס אנג’לס ולכן לא הייתה תושבת ישראל.

לדברי המערערת – הדוגמנית בר רפאלי,, שש שנות הזוגיות שלהם היו “שנות דור בחוג של הידוענים”, והיא אף שאפה להינשא ללאונרדו דיקפריו ולהיות אם ילדיו.

עוד נטען:

“מעשה בדוגמנית על בינלאומית (המערערת – בר רפאלי), שהייתה תושבת ישראל עד שנת 2005. בשנים 2005-2006, בהיותה בת 20 שנים, פרשה המערערת כנפיים אלי חו״ל, ועזבה את הקן המשפחתי החמים; היא גמלה בליבה לעקור מישראל, על מנת לעשות לה קריירה בינלאומית בניכר. לאחר שעזבה את ישראל (ובמנותק מההחלטה לעזבה), הכירה המערערת (בשנת 2005) את ליאונרדו דה קפריו, תושב ואזרח ארצות הברית, שהפך לבן זוגה הקבוע במשך שנים. המערערת קשרה את גורלה בגורלו של ליאונרדו, ואלו הפכו לבני זוג לכל דבר וענין. במושגי הדין הישראלי, המערערת הייתה ידועתו בציבור והוא היה ידועָהּ בציבור. הזוגיות של השניים הייתה יציבה וארכה כמעט שש שנים (עד לשנת 2011), שהן שנות דור בחוג של הידוענים, ללמדך על רצינות היחסים ולא רק על יציבותם הממושכת … רק פסע היה מכך ועד הבאתם בברית הנישואין. זו לפחות הייתה הפרספציה של המערערת, שגם רצתה להרות לו בעתיד ולגדל עמו ילדים משותפים. ניתנת האמת להיאמר, אילו היו בני הזוג נשואים, לא היה כנראה ספק שתושבותה היא תושבותו, שהרי זו על דרך הרוב הילכתם של בני זוג נשואים המקיימים משק בית משותף”.

עוד נטען:

“הגדרת תא משפחתי היא הגדרה גמישה המאפשרת מגוון רחב של מערכות יחסים, ושממילא אינה מצטמצמת להגדרה השמרנית והחד גונית של משפחה המורכבת מגבר ואשה שנישאו והולידו ילדים”, וכי…”בשנות המס הייתה המערערת (בר רפאלי) בת 24 שנים בלבד ; בכל הכבוד, לזקוף לחובת אשת קריירה (דוגמנית) בת 24 שנים כי לא הביאה לעולם ילדים או כי טרם נישאה לבן זוגה בעת בחינת “הקשרים המשפחתיים”, היא גישה שיפוטית שאינה עומדת במבחן המציאות; וזאת – לבד מן העובדה כי המערערת העידה כי כוונתה הייתה להביא עמו ילדים לעולם, כי השניים שוחחו על מספר הילדים שהם עתידים להביא לעולם”.