בחרו עמוד

כל מה שאתם צריכים לדעת איך לנהל צוות בצורה נכונה צעד אחרי צעד.

בעבר, היה קשה לנהל צוות של אנשים כי הם לא תמיד היו באותו מקום. אבל עם ההתקדמות בטכנולוגיה, ניהול צוות הפך לקל יותר.

המפתח לניהול צוות הוא קביעת יעדים ברורים והקמת מערכות שיבצעו אותן. הקמת מערכות עבור הצוות לא רק תהפוך את המהנל ואת הצוות ליעיל יותר, אלא גם תעזור לעובדים להיות עצמאיים יותר כך שהם לא יצטרכו לסמוך רק על המהנהל.

ניהול צוות אינו משימה קלה. זה דורש הרבה עבודה וזמן. ישנם גורמים רבים התורמים להצלחת הצוות וחלקם מפורטים להלן:

  • תקשורת ברורה בין ההנהלה לעובדים

  • הבנה טובה של מטרות ויעדי החברה

  • סגנון מנהיגות אפקטיבי המניע את העובדים לבצע במיטבם

  • יצירת סביבה שבה העובדים מרגישים בנוח עם העבודה שהם עושים

במהלך קורס ניהול עמותות תלמדו את כל הדברים החשובים לניהול נכון של עמותה, לרבות התנהלות מול מתנדבים ואת ההבדלים בין ניהול בארגון לבין ניהול בעמותה.

תקשורת ברורה בין ההנהלה לעובדים

תקשורת ברורה היא חלק מהותי בכל חברה. זה מאפשר הבנה טובה יותר וזרימה חופשית של רעיונות. ניתן להשיג זאת באמצעות ערוצי תקשורת יעילים ויחסי עובדים מוצקים.

על מנת לתקשר בצורה יעילה עם העובדים, על ההנהלה להיות בעלת הבנה ברורה של החזון, הערכים, המטרות העסקיות והאסטרטגיות של החברה.

הבנה טובה של מטרות ויעדי החברה

הצעד הראשון להבנה טובה של המטרות והיעדים של החברה הוא לשאול – מה הם? לדוגמה, לחברה עשויה להיות מטרה להגדיל את הנוכחות המקוונת שלה ולהפוך את המוצרים שלה לגלויים יותר. או אולי היא תרצה להגדיל את הכנסותיה. לאחר שתבינו את היעדים והיעדים של החברה, תוכלו להבין מהן יעדים לטווח קצר וארוך. לחברה עשויה להיות יעד קצר טווח להגדיל את המכירות ב-10% בשלושת החודשים הקרובים, בעוד שיש לה גם יעד ארוך טווח להגדיל את המכירות ב-20% בשנה הבאה. המפתח לדעת כיצד לבחור יעדים מתאימים הוא לעתים קרובות בזיהוי אם הם חשובים מספיק כדי לשנות את תהליך העבודה, או לשנות אסטרטגיה שיווקית ותהליכי עבודה בארגון.

על מנת להבטיח שהם עומדים ביעדים וביעדי החברה שלהם, חשוב שהעובדים יבינו את חזון החברה. כאן נכנסת לתמונה הבנה טובה של המטרות והיעדים של החברה.

הבנה טובה של מטרות החברה ויעדיה חיונית כדי שהעובדים יוכלו לתקשר זה עם זה בצורה משמעותית. זה גם עוזר להם לזהות הזדמנויות לצמיחה בתוך החברה.

סגנון מנהיגות אפקטיבי המניע את העובדים לבצע במיטבם

סגנון מנהיגות אפקטיבי המניע עובדים לבצע במיטבם הוא כזה שמתמקד בעתיד החברה וכיצד ניתן להשיגו. זה כולל גם מנהיג שיש לו חזון ברור של מה שהם רוצים להשיג, מטרה שאפתנית עם תוכנית איך להגיע לשם, ויכולת להקשיב ולהגיב כראוי למשוב.

סגנון המנהיגות היעיל ביותר להנעת עובדים הוא כזה המשלב תכונות אישיות כגון

אינטליגנציה רגשית : יכולת לקרוא רגשות של אנשים ולהגיב כראוי;

מודעות עצמית : יכולת להבין את החוזקות והחולשות שלך;

תקשורת : הבנת איך אנשים מתקשרים בדרכים שונות.

השראה והעצמת עובדים : לתת השראה לעבודים ולהעצים אותם על ביצוע משימות טובות

העצמת עובדים באמצעות אוטונומיה ואמון : העצמה של העובדים תוך כדי מתן סמכות וקידום בחברה.

יצירת סביבת עבודה חיובית עם ציפיות ברורות : להסביר לעבוד מה בדיוק מצופה ממנו.

לסיכום

עכשיו שאתם יודעים איך לנהל צוות בצורה נכונה זה הזמן לעשות את הדברים נכון ולהצליח לנהל בארגון, עמותה או בכל מקום אחר.