בחרו עמוד

קיימת נטייה לחשוב כי תפקידו של מנהל חשבונות דורש רק יכולות אנליטיות והבנה במספרים, אכן נדרשות יכולות אלו, אך יחד עם זאת נדרשות תכונות נוספות.

בכדי להכיר את התכונות יש ראשית להבין בדיוק את תפקידו של מנהל חשבונות ומה הוא כולל.

רואי חשבון הם אנשי המקצוע שאחראים על שמירת רישומים פיננסיים. הם מכינים דוחות מס, ומספקים עצות כיצד להשקיע ולנהל כסף.

רואי חשבון ניתן למצוא במגוון מסגרות. הם עשויים לעבוד עבור חברה, או שהם עשויים לעבוד באופן עצמאי בפרקטיקה פרטית. רואי חשבון יכולים גם להיות עצמאים ובעלי עסק משלהם.

ישנם סוגים רבים של רואי חשבון. יש רואי חשבון שמתמחים בביקורת או בהכנת מס, בעוד שאחרים מתמחים בחשבונאות עלויות או בחשבונאות ניהולית.

רואי חשבון יש בדרך כלל הכשרה בחשבונאות וכספים, אך ישנם גם רואי חשבון המתמחים בענפים מסוימים כגון בנייה או ייצור.

תפקידו של מנהל חשבונות הוא:

  • הכנת דו”חות מס.

  • מתן ייעוץ להשקעת וניהול כספים.

  • הנפקת חשבוניות ורישומן

  • תשלום לספקים

  • רישומי מלאי

  • התאמות הבנקים ועוד.

מנהל חשבונות

מנהל חשבונות מדופלם הם אלו שאמונים על הפיקוח על חשבונות החברה. הם מטפלים בכל הכספים ודואגים שהכל נעשה על פי חוק. הם גם צריכים לוודא שהלקוחות שלהם מרוצים מהעבודה שהם עושים עבורם ואם לא, הם צריכים למצוא דרך לתקן את זה.

מנהלי חשבונות צריכים להיות בעלי כישורי תקשורת חזקים, להיות ממוקדי פרטים ולהיות בעלי הבנה טובה של איך העסק עובד.

מנהלי חשבונות אמונים על ניהול לקוחות החברה. הם אחראים על הקשר היומיומי עם הלקוח והם גם עוזרים להגדיר יעדים ויעדים לפיתוח עסקי חדש. הם עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מחלקות אחרות כדי לוודא שהלקוחות שלהם מרוצים.

מנהל החשבונות הוא בדרך כלל נקודת הקשר הראשונה של לקוח, ולכן הוא צריך להיות מסוגל לתקשר ביעילות ולהיות מקשיב טוב.

זהו תפקיד שיהיה מושלם עבור מישהו שיש לו כישרון בניהול אנשים. הם מופקדים על ניהול התפעול השוטף של החברה שלהם, כולל הקצאת משימות והאצלת עבודה לעובדים אחרים.

מה צריך כדי להיות מנהל חשבונות

תפקידו של מנהל חשבונות הוא לא רק הכרת העבודה, אלא דורשת גם יכולות אנליטיות בכדי להצליח בתפקיד.

הנהלת חשבונות היא מקצוע שדורש מיומנויות טכניות ואנליטיות רבות.

רואי חשבון אחראים על רישומים פיננסיים, מסים וחובות אחרות. הם צריכים להיות מכוונים מאוד לפרטים ובעלי עין למספרים.

הם גם צריכים להיות מסוגלים לתקשר היטב עם אנשים בכל הרמות.

העבודה גם דורשת הרבה סבלנות כי היא יכולה להיות מאוד מייגעת לפעמים.

חלק מהרואי חשבון עובדים במשרדי רואי חשבון ציבוריים, שם הם מספקים שירותים ללקוחות על בסיס ביקורת או מס. אחרים עובדים עבור חברות וארגונים הזקוקים למבקר פנימי שיבדוק את הספרים שלהם. אחרים עובדים עבור סוכנויות ממשלתיות כמו שירות המס הפנימי.

רואי חשבון בדרך כלל מבלים את רוב זמנם בדוחות פיננסיים וניתוחים, הכנת מסים ובדיקת עסקאות פיננסיות לאיתור דיוק והונאה אפשרית.

צריך הרבה עבודה קשה כדי להיות רואה חשבון. אתה צריך להיות בעל כישורים מתמטיים טובים ולהיות מסוגל לעבוד עם מספרים כדי להצליח. אתה גם צריך להיות בעל כישורי ארגון מצוינים ולהיות מסוגל לנהל את הזמן שלך היטב. ואתה צריך גם להנות מעבודה עם אנשים, שכן אתה תהיה מתמודד עם לקוחות על בסיס קבוע.

הנהלת חשבונות היא לא רק מספרים – היא עוסקת בהבנת תהליך הכסף וכיצד הוא זורם בארגון. מדובר ביכולת לפרק בעיות מורכבות למשימות הניתנות לניהול ולאחר מכן לפתור אותן צעד אחד בכל פעם.